Hogyan védekezhetünk a pénzügyi adathalászok ellen?

Hogyan védekezhetünk a pénzügyi adathalászok ellen?

2018. 12. 06.
Ezt az összefoglalót több, mint hat hónapja készítettem. Az összefoglalómban szereplő információk a megjelenéskor természetesen pontosak voltak, de mára a jogszabályi változások miatt módosulhattak. Kérem, ellenőrizze a téma megjelenését a friss posztjaim között is!

A gyanútlan, jóhiszemű bankkártya-használókat egyre több támadás éri az adathalász kiberbűnözők részéről, akik a felhasználói adatok megtévesztéssel történő megszerzésével próbálják a megtámadott személyek pénzét is ellopni. Védekezzünk ellenük!

K Küldés K Nyomtatás

 

Nem telik el nap anélkül, hogy valamelyik pénzintézet ne figyelmeztetne minket a rosszindulatú adathalászok veszélyes tevékenységére.

Ennek során az ismeretlen elkövetőek igyekeznek főként a bankok ügyfeleit rávenni személyes azonosítóik, jelszavaik, kódjaik megadására, hogy így jussanak bankkártya-adatokhoz és egyéb érzékeny felhasználói információkhoz.

A bankok informatikai rendszerei a saját biztonsági igényeik mellett a folyamatosan szigorodó  jogszabályi és felügyeleti követelmények miatt is magas szintű biztonságot garantálnak, de az adathalászat ellen szükség van az ügyfelek maximális elővigyázatosságára.

Hogyan lehetünk elővigyázatosak? 

Elsősorban úgy, hogy kihasználjuk a bankok által ügyfeleik részére kínált védekezési lehetőségeket.

A bankkártyás visszaélések ellen számomra nagyon hasznosnak és könnyen használhatónak bizonyult a GRÁNIT eBank applikációban lévő két védelmi funkció: a bankkártya-zárolás (Lock) és az ügyleti limit beállítása.

A bankkártya Lock funkcióval az ügyfél  zárolhatja a bankkártyáját, amit elegendő csak akkor föloldania, amikor ténylegesen használni szeretné a kártyáját. Így biztonságosan kizárható a bankkártyával való visszaélés lehetősége.

Az esetleges visszaélések úgy is megelőzhetőek, ha az ügyfél a bankkártya- limiteket nulla forinton tartja, amit csak készpénzfelvétel vagy bankkártyás vásárlás előtt emel meg a kívánt öszegre.

Minden kedves Olvasómnak tudnia kell, hogy egy bank sohasem kéri ügyfeleitől e-mailben a személyes és banki azonosító adataik közlését.

Ha ilyen e-mailt kap valaki, azonnal tudnia kell, hogy adathalászati kísérlettel áll szemben.

Soha ne válaszoljon ilyen e-mail-re, ne hívja föl az ilyen e-mail-ben esetleg megadott telefonszámot, soha ne adjon ki sem írásban, sem szóban semmilyen banki azonosító adatot, soha semmilyen körülmények között ne adja meg a PIN-kódját!

Ha mégis megtenné valamilyen oknál fogva, akkor azonnal változtassa meg az érintett azonosítóit és kódjait, és hívja a bankját!

Mindezt persze megelőzheti például a Gránit eBank applikáció Lock és Limit funkcióinak használatával :-)

 

 

 

 

K Küldés K Nyomtatás
Kérem, várjon... Kérem, várjon...